Kävin eilen aamulla Möllin kanssa näyttelyssä Helsingissä Tuomarinkartanossa. Ajattelin, että se olisi helppo nakki, mutta olikin minulle sillä hetkellä hieman turhan pitkä ajomatka ja sitten vielä hieman liikaa istuen odottelua ennen kehään pääsyä ja kokonaisuutena vähän liikaa paskaa tuskaa. Vaihtoehdot oli viedä kehään viime viikonlopun leirin jäljiltä likainen koira tai vastapestyn puhdas koira. Valitsin tietenkin jälkimmäisen ja Möllin puhdas turkki oli tuomarin mielestä liian hulmuava ja pohjavillainen joten serti jäi nyt saamatta. Uusi yritys taas joskus jossain.

Aamulla oli sellainen fiilis, että oli tänään jotain muutakin ohjelmaa, mutta näyttelyn jälkeen ajelin saman tien kaupoille ja kotiin että ehtisin nauttia lähes kokonaisesta puolikkaasta vapaapäivästä ilman mitään muita menoja. Illalla tulisi lätkää ja Euroviisut ja voisin istua vaan telkkarin edessä rauhassa. Aloin veivata taikinaa äitienpäivän nyyttärimuffinseja varten töihin. 

Puhelin soi puoli seitsemältä: Ajateltiin vaan tarkistaa, oletko tulossa tänne??
Voiii paska. Hälytysryhmän harjoitukset, joihin olin jälki-ilmoittautunut muutama päivä sitten kun olin huomannut niitten olemassaolon vapaapäivänäni ja että ne järjestetään vain 10 min ajomatkan päässä meiltä kotoa eli voin ajaa sinne ihan itse. Olin juuri iltapäivällä ajatellut, että ne on sitten tiistaina. Harjoitukseen sovittu ryhmänjohtaja (jota minun oli ajateltu tarkkailevan) oli perunut tulonsa ja minut oli suunniteltu harjoitukseen hänen tilalleen.

Ei muuta kuin muffinsitaikina jääkaappiin, uuni pois päältä ja jotain lämmintä vaatetta päälle ja autoon. Olin johtopaikalla kahdessakymmenessä minuutissa liian isoissa housuissa ilman vyötä. Matkalla lykkäsin radion päälle ja oho, lätkämatsi oli juuri lopuillaan. Miten olin missannut lopulta senkin??

Harjoitus oli jo pyörähtänyt käyntiin mutta sain johdon ja jonkinlaisen käsityksen kokonaiskuvasta kuitenkin siirrettyä itselleni ja etsintä soljui eteenpäin hyvin omalla painollaan. Taitavia koirakoita ja asiallista radiokieltä. :-)
Jossain vaiheessa alettiin vertailla selkäkipuja ja pohdittiin, mikä niihin voisi auttaa. Minä näytin mitä liikkeitä minä teen, kaveri katsoi ja teki perässä ja kolmas tallensi kuvat omaan käyttöönsä. :-D

 

photo kuva02_zpsd0903877.jpg

Hermovenytys. Ja sitten kaikki yhdessä:

photo kuva05_zps5726b5d8.jpg photo kuva06_zps8703bb3f.jpg

Akuuttia kivunlievitystä psoas-asennossa (ei mitään raskaushengitystä vaikka kuvassa siltä näyttäisikin - ja siis tuo oranssiliivinen henkilö on se joka on viimeisillään raskaana, mulla on vaan paljon vaatetta päällä): 

photo kuva07_zps35c12c8e.jpg

photo kuva08_zps07c93675.jpg

"Ja täältä se lapsi sitten tulee... eiku ai niin sä tiedätkin kaikki noi jutut jo."
Ei vaan psoas-asentoa kyljellään joku fylli jalkojen välissä.

Lähdin kotiin niin, että ehdin juuri parahiksi avaamaan telkkarin kymmenen jälkeen ennen ensimmäistä Euroviisu-esiintymistä. Tein muffinsitaikinan loppuun parasta toivoen ja laitoin pari pellillistä uuniin viisujen soidessa. Ei mennyt ihan pilalle sentään taikina useamman tunnin odottelusta kesken kaiken.

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille. Minä tein kukkakimpun omalle äidilleni jo eilen aamulla kun olen tänään töissä.

photo blog2188_zps3dd4df6f.jpg photo blog2185_zps81cc9a77.jpg photo blog2181_zps08eeb62e.jpg