Tajusin tänään töistä lähtiessäni, että edessä on noin kahden viikon mittainen loma. Ihanaa. :-) Sen kunniaksi seuraa – varoitus! - täysin turhanpäiväinen ja pinnallinen postaus.

 

Joitain vuosia sitten löysin edullisia kivannäköisiä paitoja. En osannut päättää, minkä olisin ottanut ja hinta oli niin edullinen, että päädyin ottamaan useamman – jopa väriä jota en koskaan käytä. Paita ei itse asiassa ollut ihan 100 % minua mutta siinä oli jotain tosi tuttua koka vetosi kuitenkin.

 

Pian tuon jälkeen tapasin tuollainen paita päällä ystäväni Satun, jonka ilme kertoi heti minut nähtyään, että minulla on päälläni hänen paitansa. Minun ylläni oleva paita kuului hänelle, eikä siinä sanoja juurikaan tarvittu kun ilme kertoi kaiken ja kyllähän minäkin heti hänet nähtyäni tiesin, miksi ne paidat oli niin ”tuttuja” ja silti ei ihan 100 % minun tyyliäni: koska ne oli Satun paitoja. Eihän siinä voinut muuta kuin myöntää faktat ja antaa pois.

 

Nyt muutamaa vuotta myöhemmin kävi niin, että Satu oli ostanut itselleen Havaijilta aivan selvästi minulle kuuluvan lippiksen. Se on ehkä kaunein lippis minkä olen koskaan nähnyt. Metallilangalla tehdyt kirjailut ja valmiiksi vähän reikäinen ja kuluneen näköinen. Hopeaa ja valkoista ja harmaata. Kaunis, ihana. Ja se oli Satulla päässä. Hirveä vääryys, koska se oli minun lippis: minun tyyliä ja minun väriä.

Tarvittiin ehkä vähän enemmän vihjailua kuin paitojen kohdalla sekä joku yön yli nukkuminen, mutta eihän Satukaan voi faktoille mitään. Joskus vaan huomaa omistavansa jotakin, mikä selvästi kuuluu jollekin toiselle. Kiitos!!!

 

photo IMG4564_zps107c805a.jpg photo IMG4565_zpsa5543f15.jpg photo IMG4563_zps1248c473.jpg photo IMG4558_zpsaec7e2e6.jpg

 

Eräs toinen henkilö oli suoraan ajatellut minua ostaessaan ihanan vihreän kangaskassin. Tälle on minulla käyttöä. Ihan mainio. Kiitos Raijalle!

photo blog4572_zps682ff518.jpg